"Det här med påsar under ögonen"

Som lovat kommer här ett inlägg som handlar om det här med påsar under ögonen!

Är du så som många andra att du står framför spegeln på morgonen och smetar på concealer, foundation och puder under ögonen för att bli av med påsarna som är extra hemska på morgonen när man är nyvaken? Du är långt ifrån ensam, och om du inte har påsar under ögonen är du nog mer ensam om det! Vad är det vi jämför oss med egentligen? Är det som med mycke annat alla tidingar och kändisfoton? Om det är så, så kan jag tala om att du kan vara lugn, åter igen används något som kallas för photoshop! Jag ska nu bevisa detta och även visa vad du kan göra åt det, för om du är som jag och har försökt med nästan allt täcksmink som finns så vet du att det inte alls funkar särskilt bra!

Vi börjar med dom som tar hjälp av photoshop!

Eva Longoria. Ganska stor skillnad, inte sant?

Miley Cyrus. Photoshop används tydligen inte av bara dom över 30!

Helt ärligt är det ganska svårt att avsöja dom som använder sig av grymt mycke photoshop när det gäller påsar under ögonen, jag gillar inte att "hänga ut" folk med "without make-up" bilder. Jag menar, vem ser snygg ut på en spontanbild från en dålig vinkel och dåligt ljus? Gäller både med eller utan smink!

Sen har vi dom som har lärt sig sminka sig på ett sånt sätt att påsarna famhävs som något snyggt!

Melinda Clarke från The O.C. har inge problem med att visa och framhäva sina påsar under ögonen!

Kristen Stewart har lärt sig att både "sminka över" och att inte göra det, och snygg är hon ändå!

När jag skulle göra det här inlägget så märkte jag en stor trend mellan kvinnor och män. Männen har lärt sig framhäva påsarna på ett snyggt sätt medans de flesta kvinnor gör allt för att dölja de. Jag tycker att vi borde ta lärdom av männen och våga framhäva istället för att försöka dölja!

Till sist har vi alltså de män som framhäver påsarna under ögonen!

Både med och utan smink är ju Gerard Way en av de sötaste männen på denna jord!

Utnämd till världens sexigaste man flera gånger om, Johnny Depp.

Synyster Gates och Zacky Vengance från Avenged Sevenfold är båda duktiga på att framhäva med hjälp av smink på ett snyggt sätt! Åter igen återkommer den röda ögonskuggan vilket även framhäver blå ögon otroligt bra, en stor favorit hos mig! :D

Så mitt tips är att våga framhäva påsarna under ögonen! Det är inte fult och du är långt ifrån ensam!

Vad tycker ni? Och håller ni med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0